نمودار عنکبوتی (Radar Chart) در کلیک سنس (QlikSense)

در این مقاله قصد داریم نحوه استفاده از نمودار عنکبوتی را درQliksense بررسی کنیم .نمودار عنکبوتی از نمودارهای اصلی در کلیک سنس نمی باشد و باید به عنوان یک ویژول جدید داخل داشبورد بارگذاری کنید که در ادامه سه ویژوال رادار درکلیک سنس را برای دانلود قرار داده ایم . به این منظور  از دیتاستی با مشخصات زیر استفاده خواهیم کرد. این دیتاست اطلاعات امیتاز دهی سه محصول سامسونگ ، آیفون و هواوی را از جنبه های مختلف بررس یکرده است .

مدت زمان لازم برای مطالعه : ۱۵ دقیقه

لینک دیتابیس استفاده شده :  Radar Data Set

ویژوال های مورد استفاده : Qliksense Extension

در ادامه نمایی از دیتاست را مشاهده می کنید :

مشکلی که در این دیتاست وجود دارد این است که فیلد Category اشاره به ویژگی ها می کند ، همچنین مقادیر آیفون ، سامسونگ و هوآوی نیز نوع محصول می باشد که به صورت ستون و قلم آماری ایجاد شده است و باید در واقع خروجی بالا به شکل زیر تغییر کند .

برای این منظور از تابع CrossTable برای رسیدن به این خروجی استفاده کرده ایم.

CrossTable(Type,Value)
 LOAD
    Category,
    آیفون,
    ساسمونگ,
    هواوی
FROM [lib://AttachedFiles/r.txt]
(txt, utf8, embedded labels, delimiter is '\t', msq);

در صورتی که از افزونه Rose Chart که در لینک ویژواها موجود هست استفاده کنید این ویژوال یک بعد (فیلد تکی یا سلسله مراتبی) و یک قلم آماری به عنوان ورودی دریافت می کند  و در صورتی که از ویژوال های دیگر این مجموعه استفاده کنید باید دو فیلد بعد و یک قلم اماری تنظیم کنید .
در ادامه خروجی Rose Chart  و D3 را مشاهده خواهید کرد.

در این دو نمودار در کلیک سنس دو مشکل وجود دارد . نمودار D3 شکل ظاهری مناسب برای مقادیر فارسی ندارد و همچنین در نمودار Rose Chart به دلیل اینکه یک بعد دریافت می کند در یک نگاه نمی توانید  نوع محصول و ویژگی مربوط به آن رابررسی کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *