وجود توسعه‌دهندگان شخص ثالث برای توسعه ویژگی‌های پلتفرم‌ها یکی از مهم‌ترین دلایل رشد چشم‌گیر صنعت IT در دهه اخیر بوده است. بطور مثال، از مهم‌ترین دلایل سبقت گرفتن سیستم عامل اندروید از رغیب بلامنازع خود سیمبین، همین نرم‌افزارهای شخص ثالثی بود که شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان فریلنسر برای این سیستم عامل طراحی کرده بودند. در حوزه نرم‌افزارهای Self Service BI نیز این مسئله در راهکارهای مطرح دنیا مانند Power BI و Qlik Sense به خوبی مشاهده می‌شود.

بازارچه افزونه‌های کلیک‌سنس
بازارچه افزونه های پاور بی آی

افزونه‌های شرکت VizLib برای کلیک‌سنس

یکی از شرکت‌های مطرح آمریکایی که در حوزه توسعه افزونه‌های کاربردی، شریک تجاری کلیک‌سنس محسوب می‌شود، VizLib Ltd می‌باشد. افزونه‌های توسعه داده شده توسط این شرکت در ۵ دسته شامل ۳۷ افزونه می‌باشد. کیفیت توسعه و یکپارچگی این افزونه‌ها تا حدی است که خود شرکت Qlik Tech در نسخه های مختلف خود، از ویژگی‌های آن الگوبرداری می‌کند. برای نمونه، در نسخه November 2021 کلیک‌سنس، ویژگی نمایش نمودار در Tooltip نمودارهای دیگر افزوده شد که پیش از این توسط VizTips قابل پیاده‌سازی بود!

در ادامه، به معرفی اجمالی هر یک از این دسته‌ها می‌پردازیم و نحوه دریافت آن‌ها را شرح می‌دهیم.

Vizlib Library

بدون شک، مجموعه VizLib Library قدرتمندترین مجموعه ابزارهای Visualization در بین تمامی افزونه‌های موجود را ارائه می‌دهد. این مجموعه شامل ۲۶ افزونه Ridgeline Plot، Line Object، Sankey Chart، Vizlib Container Grid، Sheet Menu، Venn Diagram، Slider، Bar Chart، Pie Chart، Activity Gauge، Table، Waterfall، Scatter Chart، Heatmap، Combo Chart، KPI Designer، Line Chart، Filter، Switch، Calendar، Xmas، Button، Advanced Text Object، Story Timeline، Pivot Table و Mekko Chart می‌باشد. نمونه‌ تصاویر این افزونه‌ها را می‌توانید مشاهده کرده و یا با مراجعه به بخش مربوطه در وبسایت ویزلیب، با جزئیات بیشتری آشنا شوید.

VizLib Library

VizLib Self-Service

یکی از مشکلاتی که گاهاً در هنگام طراحی داشبوردها با آن مواجه هستیم، تغییر نیازهای کاربران در طول زمان است. بطوری که توسعه‌دهندگان داشبوردهای اطلاعاتی مجبورند دائماً این فیلدها را در Dimension ها و Measure های خود دائماً تغییر دهند. با استفاده از امکانات بسته Self-Service ویزلیب، می‌توان این امر را به عهده خود کاربر گذاشت! بدین صورت که با قرار دادن تمامی فیلدهای مورد نیاز در اختیار خود کاربر، ایجاد ترکیب مطلوب از آن‌ها و انتخاب نمودار مطلوب، توسط خود کاربر نهایی و در لحظه نمایش انجام می‌شود.

این بسته نیز شامل افزونه‌های Toolbar، Tiles، Container Box، Selection Bar، Custom Report، Simple KPI و Cards می‌باشد. نمونه‌ تصاویر این افزونه‌ها را می‌توانید مشاهده کرده و یا با مراجعه به بخش مربوطه در وبسایت ویزلیب، با جزئیات بیشتری آشنا شوید.

VizLib Self-Service

VizLib Finance

نمایش صورت‌های مالی مانند ترازنامه و یا صورت سود و زیان، قابلیتی است که بطور پیش‌فرض در کلیک‌سنس وجود ندارد. با استفاده از افزونه Finance ویزلیب می‌توان به زیبایی این امکان را به داشبوردها افزود. نمونه‌ تصاویر این افزونه‌ها را می‌توانید مشاهده کرده و یا با مراجعه به بخش مربوطه در وبسایت ویزلیب، با جزئیات بیشتری آشنا شوید.

VizLib Finance

VizLib Gantt

ابزار Gantt Chart که در نرم‌افزارهای اختصاصی کنترل و مدریریت پروژه مانند MSP و Primavera تعبیه شده، یکی از بهترین راهکارهای رصد و کنترل پیشرفت پروژه‌هاست. با استفاده از افزونه Gantt ویزلیب می‌توان این ویژگی را در دل داشبوردهای مدیریتی پیاده‌سازی کرد. عالی نیست؟ نمونه‌ تصاویر این افزونه‌ها را می‌توانید مشاهده کرده و یا با مراجعه به بخش مربوطه در وبسایت ویزلیب، با جزئیات بیشتری آشنا شوید.

VizLib Gantt

VizLib Collaboration

یکی از منحصر به فردترین امکانات بسته افزونه‌های ویزلیب که در دل Collaboration قرار داشته، افزونه WriteBack می‌باشد. رابطه بین کاربر و داشبوردهای اطلاعاتی غالباً یک‌طرفه می‌باشد. بدین معنا که اطلاعاتی توسط داشبورد در اختیار کاربر قرار گرفته ولی بازخورد یا اطلاعاتی از طرف کاربر، به داشبورد بر نمی‌گردد. این افزونه راهکار حل این مشکل است. بطور مثال فرض کنید نیاز به جمع‌آوری اطلاعات از سازمان از طریق فرم‌های ارتباطی دارید! ظرف کمتر از یک دقیقه، WriteBack طراحی این فرم‌های زیبا را برای شما فراهم می‌کند! نمونه‌ تصاویر این افزونه‌ها را می‌توانید مشاهده کرده و یا با مراجعه به بخش مربوطه در وبسایت ویزلیب، با جزئیات بیشتری آشنا شوید.

VizLib Collaboration
تهیه نسخه کامل و بدون محدودیت VizLib

نسخه رایگان افزونه‌های VizLib دارای محدودیت ۵ کاربر یکتا بوده و صرفاً بصورت آنلاین قابل اجراست. برای تهیه نسخه کاملاً آفلاین و بدون محدودیت این مجموعه، با ما در تماس باشید. شماره تماس شرکت: ۰۲۱۹۱۰۱۰۵۶۳