رشته های قالب سفارشی در Power BI

توانایی اعمال رشته های قالب سفارشی مستقیماً در نمای گزارش Power BI Desktop اولین بار در فوریه سال ۲۰۲۰ اعلام شد.

در زیر نحوه استفاده از رشته های قالب بندی سفارشی در Power BI را به شما نشان می دهم.

در واقع بسیار آسان است. پس از نوشتن مژر در Power BI Desktop (پس از فشار دادن enter) ، به منوی Measure Tools (شماره ۱) در زیر منتقل می شوید. از آنجا مژر را در نوار فرمول مشاهده خواهید کرد (شماره ۲ در زیر) و از آنجا می توانید مژر خود را قالب بندی کنید (شماره ۳ در زیر).

آنچه اکنون تغییر کرده این است که دیگر لازم نیست گزینه های مختلف پیش فرض را از لیست کشویی بپذیرید.

اکنون شما می توانید رشته های قالب سفارشی را با استفاده از یک رویکرد قالب بندی استاندارد مشابه آنچه در برنامه های دیگر مانند Excel استفاده می شود ، اضافه کنید. اگر می خواهید الهام بگیرید ، می توانید به برخی از گزینه های قالب بندی سفارشی موجود در Excel نگاهی بیندازید.

همانطور که در زیر مشاهده می کنید ، من مجموع فروش را از پایگاه داده Adventure Works به سلول J3 اضافه کرده ام (به عنوان شماره ۱ در زیر نشان داده شده است). از برگه اصلی (شماره ۲) می توانید لیست کشویی قالب بندی (شماره ۳) را مشاهده کنید.

از آن لیست کشویی ، اگر “بیشتر تعداد قالب” و سپس “سفارشی” را انتخاب کنید ، مجموعه ای از نمونه ها را می بینید که می توانید برای الهام گرفتن از آنها استفاده کنید تا بدانید که در Power BI نیز می توانید چه کارهایی انجام دهید.

هنگامی که یکی از قالب های اعداد را از لیست انتخاب می کنید (به عنوان مثال شماره ۱ در زیر) ، در واقع می توانید رشته فرمت نشان داده شده در شماره ۲ زیر را کپی کرده و از این رشته استفاده کنید تا به شما کمک کند آنچه را برای Power BI نیاز دارید پیدا کنید.

دو نکته قابل توجه

رنگ قلم

اولاً ، هر یک از استایل های رنگی که از رشته های قالب بالا برش داده و می چسبانید کار نمی کند. شما باید آن ها را حذف کنید. بنابراین اگر این را کپی کنید

# ، ## ۰ ؛ [Red] – # ، ## ۰

شما باید آن را ویرایش کنید تا در زیر به نظر برسد

# ، ## ۰ ؛ – # ، ## ۰

برای کنترل رنگ قلم باید از قالب بندی مشروط در Power BI استفاده کنید.

کاراکترهای قابل قبول

بعضی از کاراکترها هستند که برای انجام کارهای خاص در این رشته های متنی طراحی شده اند ، به عنوان مثال.

رقم ۰ (نشان دهنده قرار دادن رقم اجباری)
# نماد (نشان دهنده قرار دادن رقمی اختیاری)
جدا کننده هزار
جدا کننده اعشار
d که برای روزها در این قالب استفاده می شود
m که در ماهها در قالب یک ماه استفاده می شود
برخی از شخصیت های دیگر کار خواهند کرد ، برخی کار نمی کنند. اگر واقعاً می خواهید یک کاراکتر صفحه کلید در رشته قالب شما ظاهر شود ، توصیه می کنم با استفاده از اسلش یا ” ” کردن کاراکتر به عنوان مثال :

فرض کنید می خواهید نویسه های INR را در مقابل شماره های خود اضافه کنید همانطور که در زیر شماره ۱ نشان داده شده است (به عنوان مثال ، برای روپیه های هند)

 

در واقع ، ۲ روش برای انجام آن وجود دارد. شما می توانید رشته قالب را به صورت زیر بنویسید ، در مقابل هر حرفی که می خواهید قبل از شماره ظاهر شود ، یک برعکس است.

\ I \ N \ R # ، ## ۰ ؛ \ I \ N \ R – # ، ## ۰

متناوباً ، می توانید از نقل قول ها مانند این استفاده کنید

“INR” #، ## ۰؛ “INR” – #، ## ۰

برای کاراکترهای منفرد ، احتمالاً برگشت ساده ترین حالت است. برای چندین کاراکتر نقل قولها ساده ترین کارها هستند.

1 پاسخ
  1. آردیو
    آردیو گفته:

    بادرود خدمت شما
    من یک سوال کمی سخت دارم، بر اساس قوانین خود مایکروسافت برای داشتن اکانت در کامیونیتی پاور بی آی باید از ایمیلی که سرویس AAD رو داشته باشه استفاده کرد، حال با توجه به اینکه ما در ایران تحریم هستیم و یا اکثرا از این نوع سرویس مایکروسافت نمی تونیم استفاده کنیم، چه راهی هست که بشه این اکانت کاربری رو در کامیونیتی پاور بی آی ساخت برای ایرانی ها؟ ممنون می شم از پاسختون

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *