جایگاه هوش مصنوعی در شرکتهای سرمایه پذیر و سرمایه گذار پذیرفته شده در بازار بورس ایران

سرمایه گذاری چیست : عمل سرمایه گذاری با هدف ایجاد درآمد و افزایش ارزش در طول زمان انجام می شود. یک سرمایه گذاری می تواند به هر مکانیزمی که برای ایجاد درآمد در آینده استفاده می شود ، اشاره داشته باشد و شامل خرید اوراق قرضه ، سهام یا املاک و مستغلات ، صندوق های سرمایه گذاری ، مشتقات و همچنین ، خرید ملکی که می تواند برای تولید کالا استفاده شود ، می تواند یک سرمایه گذاری محسوب شود.

سرمایه گذار چه کسی است؟  سرمایه گذار هر شخص یا نهاد دیگری (مانند بنگاه اقتصادی یا صندوق سرمایه گذاری) است که سرمایه خود را با انتظار دریافت بازده مالی متعهد می کند. سرمایه گذاران برای به دست آوردن نرخ بازده و دستیابی به اهداف مهم مالی مانند ایجاد پس انداز بازنشستگی ، تأمین بودجه تحصیل در دانشگاه ، یا ….. ، به ابزارهای مالی مختلف اعتماد می کنند.سرمایه گذاران را می توان از این جهت متمایز کرد که سرمایه گذاران موقعیت های استراتژیک طولانی مدت را در شرکت ها یا پروژه ها دارند . سرمایه گذاران همچنین ممکن است به سمت استراتژی های رشد یا ارزش گرا باشند.

سرمایه گذار

سرمایه پذیر چه کسی است؟ فعالان اقتصادی که برای شروع کار و یا در حین کار برای بقای بنگاه خود و یا تحقق بخشیدن به طرح های توسعه خود ، بخشی از سهام خود رو در قبال نقدینگی عرضه میکنند و بسته به میزان سرمایه پذیری به سرمایه گذار اجازه میدهند که در شرکت نفوذ قابل ملاحظه و یا حق کنترل داشته باشند و یا نداشته باشند.

سرمایه پذیر

چالش : جمع آوری سرمایه موفق به یک مدل مالی باورپذیر نیاز دارد. با شناسایی معیارهایی که برای تولید و سودآوری شرکت شما بیشترین اهمیت را دارند ، معیارهای کلیدی خود را به درایورهای مدل یا مجموعه ای از فرضیات تبدیل کنید که به طور واضح مستند شده اند و با پیشرفت  و مرور زمان می توانید به راحتی این مدل را تغییر دهید تا پیش بینی های مالی خود را به طور فزاینده ای براساس داده های واقعی انجام دهید.

هدف : در این مقاله قصد داریم که با ایجاد یک نمونه مدل از دیتاهای شرکت بورسی به دنبال این باشیم که بیشترین سرمایه گذاری ها معطوف به چه شرکتی میباشد و شرکتها بیشتر تمایل به سرمایه گذاری در کدام شرکتها را دارند.

 

انواع سناریو :

  • سرمایه گذاری یک نماد بورسی

با استفاده از این مدل میتوان فهمید نماد وگستر در چه شرکتهایی سرمایه گذاری کرده است.در واقع وگستر نقش سرمایه گذار را بازی میکند. فلشهای رو به بیرون نشان دهنده خروج  نقدینگی و … و تحصیل سرمایه گذاری است.هر چه فلش ها ضخیم تر و پررنگ تر شده اند سرمایه گذاری بیشتر بوده است.

سرمایه گذاری یک نماد بورسی

 

  • سرمایه پذیری یک نماد بورسی

با استفاده از این مدل میتوان فهمید چه شرکتهایی در نماد وتجارت سرمایه گذاری کرده اند در واقع وتجارت نقش سرمایه پذیر را ایفا میکند.فلشهای رو به داخل نشان دهنده ورود سرمایه مثل نقدینگی و …. و عرضه سهام است. هر چه فلش ها ضخیم تر و پررنگ تر شده اند سرمایه پذیری بیشتر بوده است.

سرمایه پذیری یک نماد بورسی

  • سرمایه گذاری های مشترک بر اساس نماد

در این مدل سرمایه گذاری های دو نماد وساپا و وتوشه در سایپا و زامیاد مشترک بوده است. تمامی این مدل ها در حجم زیادی از داده ها به ما کمک میکند جهت بازار به خوشبینی سرمایه گذاری دراین نمادها را بررسی کنیم.

سرمایه گذاری های مشترک بر اساس نماد

  • سرمایه گذاری های مشترک بر اساس گروه و دسته بندی

در این مدل فرض بر این است که چه گروه های از شرکتهای بورسی تمایل به سرمایه گذاری در چه نمادهایی دارند.به عنوان مثال گروهایی که در کادر قرمز رنگ قراردارند چهار گروه آن در خودرو سرمایه گذاری کرده اند.

داده هایی که به عنوان متغیر قابل نمایش میتواند استفاده گردد و هر کدام از دید تحلیل گران بنیادی میتواند موثر باشد و در قالب سناریوهای بیان شده قابل بصری سازی هست شامل :

  • سرمایه
  • ارزش اسمی هر سهم
  • تغییرات تعداد سهام
  • تغییرات بهای تمام شده
  • تغییرات ارزش بازار
  • درصد مالکیت
  • بهای تمام شده
  • ارزش بازار
  • ارزش هر سهم

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *